Diary: jaaroverzicht 2017 Personal

Niet het hele jaar 2017 hield ik mijn online diary bij. Het jaaroverzicht maken was daarom een hele bevalling. Eigen schuld, dikke bult.

Januari was de maand waarin Health by Hanneke geen uit de hand gelopen hobby meer was, maar het ineens een bedrijf werd. Ik werd ondernemer, super spannend (en nog steeds). In februari bestond mijn blog twee jaar, ter ere van mijn blog verjaardag kwam Sam hele leuke foto’s maken.

In februari startte ook mijn eerste deelnemer om te coachen met haar Personal Body Plan. Super spannend, leerzaam, maar vooral ook heel leuk hoe je een band opbouwt met je deelnemers.

Vanaf maart kwam het leven in een stroomversnelling. Dozen inpakken om van het gemoedelijke Luyksgestel naar Utrecht te verhuizen. Inpakken, klussen, werken, bloggen, coachen, een cursus gewichtsconsulent afronden, een nieuwe baan, mijn praktijk diploma loonadministratie halen. Ja, nu snap ik weer waarom dat dagboek een tijdje verdwenen is van mijn site…

Eind april nam ik afscheid bij het bedrijf waar ik drie jaar heb gewerkt. Ik was toe aan een nieuwe uitdaging, maar toch ben ik iedere dag nog blij met wat ik in die drie jaar heb mogen leren. Een baan waar ik met liefde op terug kijk, omdat ik hier mijn vriend heb ontmoet.

In mei, twee weken na de verhuizing, startte ik bij mijn nieuwe baan. Een bijzonder warm welkom. Iedere maandagochtend delen alle collega’s hun hoogtepunt van de afgelopen week. Soms heb ik geen idee wat ik toch ga vertellen die ochtend, maar het blijft toch een bijzonder moment met veel positieve energie!

In het voorjaar gingen we een weekendje naar Düsseldorf. Deze stad is echt veel leuker dan ik vooraf had verwacht. Een weekendje shoppen, Duitse biertjes drinken op het terras in de zon, even samen niks hoeven. Heerlijk!

Ik ontdekte allerlei leuke plekken in Utrecht, maar moest ook enorm wennen. Even aan de verkeerde kant op de stoep fietsen blijkt in een stad bijna een zelfmoord actie. Ik schreef een artikel over mijn struggels als dorpsmeisje in de stad, dit artikel werd enorm vaak gelezen.

Natuurlijk blijven er leuke feestjes en mensen in het zuiden die ik ook absoluut niet kan missen!

In september was het tijd voor de eerste verre reis waar we enorm naar uitgekeken hadden. Met een backpack vertrokken we naar Indonesië. Ik heb graag alles goed geregeld, maar ik vond het echt het ultieme gevoel van vrijheid om niet de hele reis vastgelegd te hebben. De cultuur, het land het eten, ik ben verkocht!

Helaas moesten we vanwege familie omstandigheden veel te vroeg terug naar huis. Gelukkig hadden we nog wel een paar leuke dagen in Barcelona om onze vakantie positief en in korte broek af te sluiten.

In november was het moment waar ik al het hele jaar enorm tegenop zag daar. Ik schreef het artikel Help, ik ben dertig!

Voor mijn verjaardag werd ik verrast met een weekendje Leiden. Uiteten, de stad bekijken, wandelen over het strand in Noordwijk en een middagje in de wellness. Dit was het dertig worden waard!

In december kwamen mijn moeder en zus naar Utrecht. Zo leuk om ze de stad te laten zien waar ik woon. Gezellig een dagje lunchen en shoppen.

Na in november al ons eerste kerstdiner te hebben gekookt tijdens een kookworkshop was ik helemaal klaar voor het echte kerstdiner. Vrije dagen en mooi gedekte tafels en een huis vol bezoek, is het al bijna weer kerst?

Nu nog een feestje om het jaar knallend uit te gaan. Ik ben er klaar voor, dat 2018 maar een succesvol jaar mag worden!

Hele fijne jaarwisseling, geniet van het moment en de mensen om je heen!

Liefs Hanneke

Volg me op Facebook | Twitter | Instagram