Waarom je van dagelijks kip, broccoli en rijst een sixpack krijgt Fit talk / Lichaam

Zoek op de hashtag ‘mealprep’ en de kip, met broccoli en rijst vliegt je om de oren. Er lijken ineens hele bevolkingsgroepen te zijn opgestaan die er bij zweren. Ze hebben mij altijd geleerd dat je voeding die al bereid is maar ongeveer twee dagen mag bewaren. Wat ik me dus afvraag is met die zes bakjes op zo’n foto, eten mensen dit drie maal daags of eten ze dagen oud voedsel? Van beide ideeën word ik spontaan misselijk. Alles voor de sixpack, dus tijd om me toch maar eens te verdiepen in deze levensstijl.

Kipfilet
Zoals je waarschijnlijk wel weet bevat kipfilet veel eiwitten en met de juiste bereidingswijze ook erg weinig vet. Je lichaam is wel even zoet met het verteren van de eiwitten, inname van een grote hoeveelheid eiwitten zorgt voor een verzadigd gevoel. Ik kan niet ontkennen dat als ik vlees eet het ook vaak kipfilet is.

Broccoli
Dit is echt een super groente, een vitamine bommetje wat ook nog een hoop mineralen bevat. Het bevat dus goede voedingsstoffen, maar erg weinig calorieën. Ik zeg doen!

Zilvervliesrijst
Voedingsvezel is belangrijk, het geeft een verzadigd gevoel en zorgt er in combinatie met voldoende drinken voor dat de spijsvertering op gang blijft. In zilvervliesrijst zitten koolhydraten wat ons van energie voorziet. Wat ik alleen niet zo goed snap is dat de mealpreppers niet massaal overgestapt zijn op quinoa, een betere score qua voedingsmiddelen als je het mij vraagt.

Bij elkaar opgeteld een prima maaltijd dus, maar dan komt het puntje gevarieerd eten nog om de hoek kijken. Dat lijken sommige mensen vergeten te zijn. Schep je iedere ochtend een bak magere kwark leeg en eet je ’s middags en ’s avonds een bakje geprepte kip, broccoli met rijst is dat nu niet bepaald een gevarieerd voedingspatroon.

Zo krijg je een sixpack
Iedereen heeft buikspieren, ja echt waar! Bij een hoop mensen zitten ze alleen goed verstopt. Door een langdurig calorieoverschot ontstaat er een laag(je) vet op je buik. Je kunt dus wel zeven buikspierkwartieren per week houden, maar zo lang dat wintervachtje niet laat verdwijnen blijven je buikspieren onzichtbaar. Wil je ze showen, hanteer een calorietekort. Het zal voor de gemiddelde mens alleen langer duren dan dat je geduld hebt.

Wat kan die kip met broccoli en rijst dan voor je doen? Eet dit minimaal twee maal per dag, bereid met zo min mogelijk vet en zo weinig mogelijk toevoegingen. De maaltijden gaan je zo vreselijk tegen staan dat je veranderd in een prikker in plaats van een schrokker. Uiteindelijk krijg je de geprepte bakjes niet meer helemaal leeg, er ontstaat een flink calorietekort. Tadaa, daar zijn ze dan je abs!

Wat ik dus eigenlijk wilde zeggen? Doe je niet aan bodybuilding of een andere topsport, stop met deze onzin! Zorg dan dat je verse gevarieerde maaltijden op tafel zet. Kip, broccoli en rijst niks mis mee, maar er zijn genoeg smaakvolle gerechten te vinden met deze ingrediënten.

Of je sixpack nu wel of niet zichtbaar is, levensgeluk komt uit je hart niet uit je buikspieren.

 
Liefs Hanneke
 

Volg me op Bloglovin’ | Facebook | Twitter | Instagram

 

Kip-rijst-broccoli-dieet-sixpack-1


Hanneke Kuipers

Comments

  1. hahaha ik vind je geweldig & geef je groot gelijk!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *