Boek review: I Love Health (+ winactie) Inspiratie

Dit boek had ik al een hele tijd in bestelling staan bij Bol.com, dit moest ik hebben! Daisy van de blog I Love Health is een grote inspiratiebron voor me. Ik volg haar blog al geruime tijd en ik kan me vaak met haar identificeren wat haar blog extra leuk maakt. Het boek gaat over Daisy en haar healthy lifestyle.

Ik was erg nieuwsgierig naar het boek en was dan ook erg gelukkig toen er na mijn werkdag een pakketje op me lag te wachten. Na een drukke dag is mijn concentratie vaak ver te zoeken, toch ging ik voor dit boek even lekker zitten. Het boek bevat veel korte hoofdstukken en leuke lijstjes. Een ideaal boek als je even een korte break in wilt lassen met een kop thee en een paar bladzijdes om te lezen. Het boek is op zichzelf ook erg mooi. Het boek is kleurrijk, maar niet te druk en het bevat veel mooie foto’s.

I-love-health-ilh-2

Het boek is verdeeld in drie onderdelen: health, sport en food.

Health
In dit onderdeel maak je kennis met Daisy. Het boek geeft je een kijkje in haar leven en op haar bord. In dit onderdeel komen uiteenlopende onderwerpen aan bod, zoals voedingsmiddelen die altijd in huis zou moeten hebben, inkopen doen, budget tips, afvallen en meer. Al deze onderwerpen zijn ingedeeld in korte hoofdstukken of in de vorm van een lijstje.

De lijstjes die ik erg leuk vind zijn de food questions en de food confessions.
I-love-health-ilh-3

Sport
Dit onderdeel is verdeeld in de onderdelen hardlopen, krachttraining en yoga. Het gaat over starten met sporten, beter worden, de voordelen en volhouden. Dit hoofdstuk bevat korte hoofdstukken, met per vorm van sport de voordelen, hoe te starten en voedingstips. Voor mensen die graag willen sporten maar het (te) weinig doen kan dit net het zetje zijn van de bank af te komen.

Food
In dit onderdeel staan recepten. Per hoofdingrediënt of soort gerecht telkens drie stuks, in totaal 48 recepten. De recepten zijn toegankelijk, eenvoudig te bereiden en bevatten vaak weinig ingrediënten. Wat ik echt een groot pluspunt vind is dat de meeste recepten voor één of twee personen zijn.

De recepten zijn zoals ik ze graag zie; lekker, gezond en snel klaar!

Het oordeel
Ik ben enthousiast! Dit boek is geen literair meesterstuk, maar ik herken mezelf er enorm in. Dat gaat van het Prikkelbare Darm Syndroom, tot de soorten sport die Daisy aanhaalt, maar ook onzinnige dingen zoals de keuze stress die ze heeft in een restaurant. Ik ben zelf ook enorm slecht in het maken van een keuze van de menukaart, de keuze tussen wat ik het lekkerst vind, ik kan(/wil) betalen, of het gezond is, of ik er dik van word en of ik het eerder gegeten heb herken ik dus helemaal! Wat ik jammer vind is dat ik sommige teksten al eerder gelezen heb, sommige dingen staan dus al online op I Love Health. Meer klachten heb ik niet. Naast dat het erg lekker weg leest is het ook nog eens erg mooi.

Wellicht voelde je het al aankomen, ik heb er een droom bij: het ‘Health by Hanneke boek!’

Benieuwd geworden naar dit boek? Bestel het boek vandaag nog op Bol.com en je hebt het morgen in huis.

Dit boek winnen? Check mijn Facebook pagina.