Meergranen wentelteefjes met frambozen en walnoten Gesponsord / Lunch / Ontbijt / Recepten

Ken je dat, een vriezer met alleen maar boterhammen met zo’n witte uitgedroogde kring in het midden? Tosti’s en weggooien lijken de enige opties, maar er is nog één beter optie en dat zijn wentelteefjes!

Dit vind ik echt de ideale maaltijd na een flinke workout. Meergranen brood, omdat je wel wat power in de vorm van koolhydraten kunt gebruiken na een flinke training. Dit recept bevat eieren en proteïne poeder om je te voorzien van extra eiwitten, zodat je lichaam lekker aan de slag kan je spieren te herstellen. Walnoten voor gezonde vetten en frambozen voor de vitamientjes. De aller belangrijkste reden: deze wentelteefjes smaken hemels!

Voor dit recept gebruik ik Happy Protein met de smaak vanille.

Ingrediënten

  • 4 meergranen boterhammen
  • 200 ml (plantaardige) melk
  • 2 eieren
  • 15 gram proteïne poeder
  • Snufje kaneel

Om te zorgen dat het beslag geen klontjes krijgt gebruik ik een shake beker. Doe de melk, eieren, proteïne poeder en kaneel in de shakebeker. Shake it! Giet je beslag in een diepbord en leg er een boterham in, keer de boterham om zodra er voldoende beslag is geabsorbeerd.

Bak je wentelteefje in een grote koekenpan met wat vloeibare boter. Leg in tussentijd de volgende boterham in het beslag, ga door tot de boterhammen op zijn.

Snijd de boterhammen schuin door, serveer met (verkruimelde) walnoten, frambozen en eventueel een beetje honing.

 

Volg me op Bloglovin’ | Facebook | Twitter | Instagram

 
Waldkorn-vanille-wentelteefjes-frambozen-walnoten-proteine-1

 


Hanneke Kuipers

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *