Krachttraining voor vrouwen Fit talk / Inspiratie

Van jezelf afbeulen op allerlei cardio apparaten krijg je een betere conditie, wat erg prettig is als je een duursport beoefent. Een fit en strak lichaam vereist andere inspanning. En dat is toch waar we het eigenlijk voor doen, al die uitsloverij. Wees niet bang: van een beetje krachttraining word je niet zomaar de Hulk. Daarvoor hebben vrouwen te weinig testosteron en de meeste mensen sowieso te weinig doorzettingsvermogen.

Zelf heb ik sinds een tijdje de draad weer opgepakt. Al eerder was ik begonnen en weer gestopt en weer begonnen en weer gestopt. En dat is zo’n beetje de haat-liefde-verhouding die ik met de sportschool heb. Om mijn vetpercentage naar beneden te krijgen hoeft ik het niet te doen, maar wie droomt er nou niet van een gespierde buik en billen? Helaas kom je er met dromen alleen niet. Toen ik niet kon winnen met handje drukken van een meisje van twaalf wist ik dat het tijd was, hoog tijd! Ze weet het misschien zelf nog niet, maar de volgende keer win ik!

Lees hieronder waarom je juist als vrouw aan krachttraining zou moeten doen. En die mannen met die grote gespierde torso’s in de sportschool,  ze bijten niet en ze zijn zelf ook ooit als Pudding Tarzan gestart.

Power
Dat je sterker gaat worden is natuurlijk nogal logisch en dat brengt voordelen met zich mee. Hoe handig is het als je die zware boodschappentas zelf uit de auto kunt tillen, in plaats van met puppy ogen te vragen of iemand anders het voor je doet? Zelf ben ik vaak te eigenwijs om iemand anders te vragen waardoor je met te weinig armspieren al snel vanuit je rug gaat tillen.

Stevigere core
Core stability is het versterken van het lichaam en het verkrijgen van een betere evenwichtsbalans door  training van de korsetspieren. Heb je snel last van je (onder)rug, dan is de kans groot dat je rug- en buikspieren wat slap zijn en dan kan krachttraining echt uitkomst bieden. Train je core: daardoor kan je lichaam wat meer hebben en krijg je een betere lichaamshouding.

Spiegeltje spiegeltje aan de wand…
Naast een energiek gevoel, zul je je lichaam zien veranderen. Een betere houding, mooiere vormen en wie weet die platte buik waar je altijd van droomde. Voor dit laatste is het wel zaak dat je goed op je voeding let, een strak lichaam komt niet zomaar aanwaaien. Het is een kwestie van de juiste balans. Maak een foto van jezelf, sla deze zorgvuldig op in een privé mapje. Niet om wereldkundig te maken, maar om je resultaat te kunnen vergelijken over een tijdje. Zichtbaar resultaat, dat geeft je zelfvertrouwen pas een boost!

Oh ja en hoe vet handig is het als je bij het invlechten van je haar niet na twee strengen over elkaar leggen verzuring in je armen voelt?!
 
Liefs Hanneke
 

Volg me op Bloglovin’ | Facebook | Twitter

Krachttraining-voor-vrouwen-1


Hanneke Kuipers

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *